דמנציה בגיל מבוגר

דמנציה – היא סוג של מחלה בה נפגעים התפקודים הקוגנטיביים והמנטליים. המחלה מלווה במגוון תסמינים שבאים לידי ביטוי בבעיות זיכרון לטווח הקצר והארוך, תפקודים ניהוליים, ריכוז וירידה תפקודית כללית ביכולת הקוגנטיבית. הסימפטומים של דמנציה פוגעים בצורה ניכרת באיכות החיים של האדם וללא טיפול מתאים, המצב ככל הנראה רק יחמיר במהלך הזמן. קצב ההחמרה שונה מאדם לאדם מסיבות אינדיבידואליות ובגלל סוג המחלה שגרמה לדמנציה. ככל שיעבור הזמן, המחלה תחמיר עד כדי פגיעה ניכרת בתפקוד היומיומי של האדם והוא הופך להיות תשוש נפש.

במדינת ישראל חיים היום כ-150 אלף אנשים עם דמנציה. מחלת אלצהיימר Alzheimer's disease היא אחד מהגורמים הנפוצים לדמנציה. ההערכות הן שכ- 60% מבין הסובלים מדמנציה מאובחנים בסופו של דבר כחולים באלצהיימר. אלצהיימר היא מחלה ניוונית קשה ופרוגרסיבית של המוח. המחלה גורמת לניוון של תאים במוח עד שתגרום בסופו של דבר למותו של החולה (בדרך כלל באופן עקיף) דמנציה היא חשוכת מרפא. בגלל פגיעה פיזיולוגית בתאים אשר במוח לא ניתן לרפא אותה באופן מוחלט אבל כן ניתן ואף מומלץ לגרות את המוח בהפעלת הזיכרון, בנסיון להאט את קצב התקדמות המחלה ואף לשפר את הסימפטומים במצבים מסויימים. על פי מחקרים עם קבוצות מחקר גדולות שנעשו בשנים האחרונות, נמצא כי אנשים שמאמנים את המוח באופן תדיר שומרים על יכולת מוחית וקוגנטיבית גבוהה גם בגיל השלישי, ביחס לאנשים שלא מאמנים את מוחם ולמעשה מניחים לו להתנוון.

 

תכנית אימון קוגניטיבי AttenMind  הנו קל לשימוש ויחד עם זאת מהווה אימון מקצועי לשיפור מיומנויות מוחיות הקשורות בזכירה, שליפה מהזיכרון, עיבוד מידע, מהירות תגובה, ריכוז, תפקודים ניהוליים של בקרה ושליטה. מה שמביא לחיזוק הקשרים העצביים במוח וכמובן מסייע לשמור על יכולות קוגניטיביות ולסייע כאשר ישנם סימנים ראשונים לדמנציה. במחקר שבוצע באפריל 2014 ע״י פרופסור האוסדורף מביה״ח איכילוב ובשיתוף מרפאת לין של קופ״ח כללית בניהולו של דר׳ עוזי מילמן, נמצא כי נבדקים הלוקים בפרקינסון אשר השתמשו בתכנית AttenMind השתפרו בתפקודים ניהוליים ונצפו שיפורים בציון הקוגנטיבי ובמדדי ריכוז.

 

הגורם המשמעותי ביותר הכי משמעותי למניעה ולהגנה על מוחנו והתפתחות בעיית בזיכרון ודמנציה הוא תרגול המוח. אימון ותרגול יגרמו לשיפור לכל אדם החווה בעיות בזיכרון פעילויות כמו: פעילויות גופניות ,תזונה נכונה, אימונים בעזרת תוכנות מחשב. לאנשים החולים בדמנציה מותאמת תכנית AttenMind עם תרגילים יחודיים בהתאם לסימפטומים של המחלה. 

AttenMind כוללת שני מודולים של פעילויות: האחד שיפור קשב והריכוז והשני מודול תרגילי זיכרון, למודול תרגילים לכל היבטי הזיכרון. בתרגילים של AttenMind עובדים על הפרמטרים החשובים ביותר בתהליך הזכירה וכוללים: יכולת ריכוז גבוהה ,עיבוד מהיר באמצעות הזיכרון הפעיל (נקרא גם: זיכרון עבודה), איחסון לזיכרון טווח קצר, שליפה מהזיכרון – וכל זה תוך כדי שימת דגש על זמן תגובה (חשוב מאוד להשגת כישורים קוגנטיביים טוב.

 

הערה חשובה: תוכנית האימון אינה מתאימה לחולים שאובחנו באלצהיימר,וכן האמור באתר זה אינו בא במקום טיפול וייעוץ רפואי ע״י רופאים. 

 

חייג עכשיו!
סגירת תפריט
דילוג לתוכן