איך לשמור על הזיכרון שלנו?

איך לשמור על הזיכרוןזה לא סוד שעם תהליך ההתבגרות שלנו חלה ירידה בתהליכי  הקוגניטיביים של המוח שבאים לידי ביטוי
ביכולת לקלוט מידע חדש, לעבד אותו, ולשלוף אותו ברגע המתאים. ירידה זו מובילה לבעיות בזיכרון וירידה בחדות המחשבתית. לא כולם יודעים איך לשמור על הזיכרון ולמנוע את ההתדרדרות הזו. היום ידוע שהגיל אינו הפקטור היחידי בהתדרדרות זו, וכי לאורח החיים המודרני יש תפקיד משמעותי בתרומה לירידה הקוגניטיבית כגון: תזונה לקויה, חוסר שינה ומתח, ואפילו חשיפה לרעלים כתוצאה מזיהום האוויר. כל אלה משפיעים על המוח שלנו. לכן, אורח חיים בריא הוא חשוב, אבל לא רק: גם אימון וחיזוק היכולות הקוגניטיביות שלנו חשוב לא פחות. בזה נעסוק במאמר זה.

תזונה נכונה תשמור על יכולות הזיכרון שלכם.

למזון שאנו אוכלים יש תפקיד חשוב על הזיכרון. האוכל משמש כדלק עבור הגוף שלנו. ההמלצה היא להקפיד על מזון טבעי ולא מעובד, תפריט מאוזן ועשיר המכיל פירות, ירקות ודגנים מלאים, צריכה של חומצות שומן אומגה 3 המצויות בעיקר בדגים כגון: סלמון, טונה, מקרל, הרינג, וסרדינים. הקפידו לאכול ארוחות קטנות לאורך היום ולא לצום, ירידה בסוכר ותחושת רעב משבשת את התפקודים הקוגניטיביים ופוגעת בזיכרון.

שינה טובה מסייעת לשיפור הקוגנטיבי שלכם

חוסר בשעות שינה פוגע בזיכרון וביכולת שלנו לקלוט ולעבד מידע חדש. בנוסף, עייפות כרונית גורמת למתחים, עצבנות וזמן תגובה איטי. מומלץ לישון לפחות 7 שעות שינה ביום, ולהקפיד על תנאים אופטימליים לשינה איכותית – ללא רעשים, ללא מסיחים טכנולוגיים כמו טלוויזיה ומחשב בחדר השינה וגם כיסוי החלון למניעת חדירה של  אור חזק.

איך לשמור על הזיכרון בעזרת אימון גופני

רוצים לחזק את הזיכרון שלכם? תתחילו לעשות ספורט! לפי מחקרים, לאימון גופני יש השפעה על המוח בכל שכבות הגיל. מומלץ להקפיד על פעילות גופנית מתונה במשך 3-4 פעמים בשבוע לפחות. האימון מסייע לנו להגיע לתפוקות מקסימליות של המוח, שיפור הזיכרון, עיבוד מידע וזריזות מחשבתית.

הימנעו מריבוי משימות

ביצוע של  מספר פעולות במקביל מעמיס על יכולת הקשב שלנו ופוגע ביכולת הזיכרון. אנחנו צריכים לפחית את הגירויים סביבנו ולהתמקד במשימה אחת בכל פעם. צרו סביבה עם מינימום הסחות דעת – נטרלו הפרעות חיצוניות של אנשים אחרים, והימנעו מהסחות דעת יזומות כגון גלישה באינטרנט וטלוויזיה רועשת ברקע.
טיפ! כשאין אפשרות לכבות את הטלוויזיה או הרדיו בגלל אנשים אחרים, תוכלו  להיעזר באזניות ייעודיות לחסימת רעשים.

אימון המוח- הגורם הכי חשוב לשמירה על זיכרון ויכולות קוגניטיביות!

מחקרים מצאו כי אלו אשר עוסקים באתגרים מוחיים על בסיס יומיומי – לא רק שמונעים נסיגה, אלא גם מפתחים את הזיכרון ואת יכולתם הקוגניטיבית וגם שומרים על צלילות ובהירות מחשבתית טובה יותר בקרב בני גילם.

אימון מוחי בשיטת AttenMind

שיטת AttenMind הינה למעשה תכנית אימון ממוחשבת המתבצעת מהמחשב בביתכם והמטרה: שימור ושיפור הזיכרון בצורה קלה וידידותית.

AtteMind תגרום לכם לפתח ולחזק את הזיכרון שלכם על כל היבטיו (זיכרון טווח קצר וארוך), אבל לא רק: גם את הקשב והריכוז (שזה הבסיס לזיכרון תקין), את מהירות התגובה, התפיסה, וכן את תהליכי החשיבה הניהוליים שלכם, למשל: יכולת קבלת החלטות, עמידה בזמנים, התארגנות ועוד. מדובר בתכנית אימון ממוחשבת המבוססת על תרגילים קוגניטיביים – הכול נעשה באינטרנט וכל מה שנדרש מכם זה אימון של 30 דקות במשך 3 פעמים בשבוע. אם אתם רוצים ללמו עוד על איך לשמור על הזיכרון, קראו כאן – חדר כושר למוח בשיטת AttenMind

*תמונה באדיבות stockimages באתר freedigitalphotos.net