איך בעיית זיכרון קשורה לפעילות גלי המוח?

בעיית זיכרון קשורה בקשר ישיר לפעילות גלי המוח שלנו או ליתר דיוק לתת פעילות שלו. אם ככה, כיצד ניתן להגיע לידי שיפור גלי מוח שיסייעו בהתמודדות עם הבעיה? המשיכו לקרוא ותגלו את כל מה שצריך לדעת על הקשר שבין פעילות גלי המוח והזיכרון.

מה הקשר בין זיכרון לפעילות גלי המוח?

גלי המוח הם מוליכים חשמליים העוברים בין התאים ומעבירים שדרים. הם נמדדים בתדרים של יחידה חשמלית הנקראת הרץ. תדרים שונים מאפיינים מצבים מנטליים שונים, למשל: מצב שינה/נמנום מאופיינים בגלי מוח בתדר נמוך (גלי דלתא, תטא), בעוד שמצב עירות בדריכות גבוה כגון כעס, פחד, מאופיינים בתדר גבוה (גלי ביתא-3,4), גלי מוח בתדר בינוני (גלי ביתא-1) מאפשרים תפקוד קוגניטיבי כגון: קשב, ריכוז, זיכרון וכדומה. בעיית זיכרון מאופיינת ב
תת פעילות בגלי מוח, כלומר תדרים נמוכים ולכן קשה לבעלי בעיות זיכרון להיזכר בדברים מהעבר הקרוב/הרחוק.

הבשורות הטובות הן, שניתן לאמן את המוח ולהשיג יכולות קוגניטיביות גבוהות ושיפור בתפקוד המוחי. שיפור גלי מוח באמצעות אטנמיינד שיטת AttenMind הינה שיטה נוירו-קוגניטיבית אשר פותחה על בסיס הנוירופידבק. אך, בעצם היותה תוכנית ממוחשבת אונליין, אין כלל שימוש באלקטרודות כלשהן, אלא רק בתרגילי מחשב, שלצורך ביצועם המוח נדרש להגיע לאותם גלים ביתא-1 ולהחזיק בהם לאורך זמן. עם הזמן והתמדה בתרגול, המוח לומד לשמר את היכולת הזו ולהשליכה על היומיום. בנוסף לגירוי המוחי לצורך האצת פעילות גלי מוח, כוללים תרגילי AttenMind פעילות קוגניטיבית אשר מפתחת ומשפרת את המיומנויות הקשורות בבעיות זיכרון כגון: קשב, ריכוז, תפקודים ניהוליים (Executive Functions) ועוד. אימון בשיטת AttenMind ישיג ביכולות הזיכרון.

התוכניות מותאמות באופן אינדיבידואלי לגיל המשתמש ולחומרת הבעיה, זאת באמצעות מבדק מקדים באמצעות המערכת הממוחשבת. מתאים ל:

  • שימור זיכרון
  • בעיות זיכרון בגיל צעיר
  • איבוד זיכרון בגיל מבוגר
  • תחילתה של מחלת דמנציה (לא מתאים למאובחנים באלצהיימר)

אז איך זה עובד? נכנסים לאתר, מקלידים סיסמה ומתרגלים כ-30 דקות 3 פעמים בשבוע בלבד.
ניתן לבחור באחת מהתוכניות התקופתיות כאן ובתקופה שנבחרה אין הגבלה על כמות התרגולים והכניסות למערכת במסגרת אותה תקופה. 

חייג עכשיו!
סגירת תפריט
דילוג לתוכן