מהו זיכרון ומהי בעיית זיכרון?

הזיכרון הוא יכולת מוחית המאפשרת לאדם לקלוט פרטי מידע (קליטה באמצעות החושים), לאחסן את המידע ובעת הצורך לשלוף אותו ולהשתמש בו.

מחקרים הראו שכבר מגיל 45 אנשים סובלים מבעיית זיכרון ספציפית או בעיות כלליות וששכיחותן גבוהות יותר אצל גברים מאשר נשים. נתון מעניין שעדיין לא ברור, הוא מה הגורם?

בעיית זיכרון משוייכת לתפקודים מוטוריים, קוגנטיביים ורגשיים.

הזיכרון מורכב משלושה תהליכים: קליטה, אחסון ושחזור.

בעיית זיכרון יכולה לנבוע או להיווצר בכל אחד מתהליכי הזיכרון האלה.

הזיכרון מתחלק ל-3 סוגים:

  • זיכרון עבודה
  • זיכרון טווח קצר
  • זיכרון טווח ארוך

ביצוע פעולות אלו ע”י המוח נעשה על ידי מאות מיליארדים של תאי עצב הנמצאים בו. עם השנים מתחילה ירידה במספר תאי העצב הללו ועמה גם מגוון של בעיות בזיכרון.

הפעלת המוח באמצעות גירויים אינטלקטואלים וסביבתיים יכולים לשמר את יכולת הזיכרון ולהפחית מקרים של בעיות הזיכרון.

אז איך נזהה בעיית זיכרון?

אם חזרתם על מנת לבדוק שכיביתם את הגז, אם ניסיתם להציג קולגה ושמו עמד לכם על קצה הלשון, אם ביליתם שעות בחיפוש אחר חפץ שזה עתה הנחתם, הרי שחוויתם בעיית זיכרון. תסמינים נוספים של ליקויים בזיכרון הם: בלבול או חוסר התמצאות בזמן, קושי בפתרון בעיות יומיומיות,הפחתה ביכולת הרטורית ,קשיים במציאת מילים בזמן שיחה ונטייה לשכוח דברים שקרו ביממה האחרונה.

קיימים מספר גורמים המשליכים על בעיית זיכרון כמו: חרדה, דיכאון, תורשה, מחלות נוירולוגיות, תרופות, חוסר גירוי של פעילויות במוח.

כאשר אנו שוכחים מידע מהטווח הקצר והמיידי לעתים תכופות הרי שאנו בהחלט צריכים להיות מודאגים בגלל קשיים וליקויים בזיכרון.הקשורות ונובעות מדבר נוסף והוא חוסר ריכוז. אנו שומעים את הנאמר על ידי מישהו אך למעשה מחשבותינו נודדות למקום אחר, ולכן אין אנו מסוגלים לאחסן את המידע ולכן גם לא נצליח לדעת עליו פרטים ולעשות בו שימוש.

ככל שנייחס יותר חשיבות לפרט מסוים, כך ההשפעה לזכור אותו תהיה גדולה יותר. פרטים רבים בחיי היומיום שלנו אנו לא מתאמצים לזכור, זו תכונה שקשה לשנות וכמובן שזה משליך על בעיות בזיכרון.

איך נטפל בבעיית זיכרון?

בגלל תהליכי המוח המורכבים לא ניתן לרפא באופן מוחלט בעיית בזיכרון אבל כן ניתן לשפר בצורה משמעותית את הזיכרון שלנו ולהפחית קשיים כלליים בזיכרון ללא קשר לגיל, הגורם הכי משמעותי למניעה ולהגנה על מוחנו והתפתחות בעיית בזיכרון ודמנציה הוא תרגול המוח. אימון ותרגול יגרמו לשיפור לכל אדם החווה בעיות בזיכרון פעילויות כמו: פעילויות גופניות ,תזונה נכונה, אימונים בעזרת תוכנות מחשב.

תוכנת AttenMind מבית AttenGo הינה תוכנה לשימור ושיפור הזיכרון והיא באה לענות על בעיות בזיכרון אותה חווים גילאי 50+. AttenMind כוללת שני מודולים של פעילויות: האחד שיפור קשב והריכוז  והשני מודול תרגילי זיכרון, למודול תרגילים לכל היבטי הזיכרון.

בפעילויות של AttenMind עובדים על הפרמטרים החשובים ביותר בתהליך הזכירה  והכוללים:
יכולת ריכוז גבוהן ,עיבוד מהיר באמצעות הזיכרון הפעיל (נקרא גם: זיכרון עבודה), איחסון לזיכרון טווח קצר, שליפה מהזיכרון – וכל זה תוך כדי שימת דגש על זמן תגובה (חשוב מאוד להשגת כישורים קוגנטיביים טובים).

המלצה לסיום: שיפור הזיכרון – בעזרת אימון קוגניטיבי ותרגילי זיכרון שנבנו למטרה זו. תוכנית אטנמיינד AttenMind היא דרך מצויינת, קלה ונוחה לטיפול בבעיית זיכרון מהמחשב בבית!

חייג עכשיו!
סגירת תפריט
דילוג לתוכן